Ανατομια truckskin

Απορίες γύρω απο το Euro Truck Simulator 2 .
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
zeros
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2014 2:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από zeros »

Eχοντας παρατηρηση στην σελιδα της ελληνικης ομαδας ETS2gr στο facebook ότι πολύ νεοι παικτες δεν χρησιμοποιουν την περιεργεια τους και τα εργαλεια που τους προσφερει το internet για να μαθουν τι είναι ένα mod,πολλω δε μαλλον να γνωρισουν πώς να το επεξεργαστουν,σκεφτηκα να φτιαξω το παρων νημα με την περιγραφη και ανατομια ενός απλου skin mod.

Εγκυκλοπαιδικα να αναφερω ότι τα αρχεια mod είναι αρχεια που παντα εχουν την καταληξη “.scs”Συνηθως όταν κατεβαζουμε καποιο mod η καταληξη του θα είναι (7z,zip,rar)τα οποια αυτά είναι συμπιεσμενα αρχεια,και ο λογως συμπιεσης τους είναι καθαρα πρακτικος,για να μπορουν να μεταφερθουν ποιο γρηγορα μεσω του διαδικτιου.Τα αρχεια αυτά με το καταληλο software τα αποσυμπιεζουμε και ετσι λανβανουμε τα αρχεια “.scs”τα οποια είναι τα λεγομενα mod εχουν εφαρμογη μονο για το ETS2.

Τι είναι το “skin mod”
H ορολογια της λεξης ¨Skin¨ για το παιχνιδι ETS2 αντιπροσωπευει την βαφη ειτε σε καποιον τρακτορα(truck skin) ειτε σε καποια καροτσα (trailer skin)
Θα ξεκινησω την περιγραφη και ανατομια ενός truck skin, μιας και η πλειοψηφια των παικτων δειχνει περισσοτερο ενδιαφερον σε αυτό το ειδος mod.

Ένα truck skin mod αποτελειται από τρεις(3) κυριους φακελους

def
material
vehicle


O πρωτος κυριος φακελος “def” αποτελειται από τεσσερις(4) υποφακελους οπου στον τελευταιο φακελο υπαρχει ένα αρχειο με καταληξη “.sii”.Ουσιαστικα η διαδρομη του πρωτου κυριου φακελου πρεπει να είναι αυτή:
def/vehicle/truck/**μαρκα φορτηγου**/paintjob/**μοναδικο ονομα βαφης**.sii

Ο δευτερος κυριος φακελος είναι ο material,ο οποιος αποτελείται από δυο(2) υποφακελους οπου στον τελευταιο υπαρχουν 3 αρχεια με καταληξεις “.mat” “.tobj” “.dds” Η διαδρομη του δευτερου κυριος φακελου είναι αυτη:
material/ui/accessory/** μοναδικο ονομα βαφης**.mat **μοναδικο ονομα βαφης**.tobj **μοναδικο ονομα βαφης**.dds

O τριτος κυριος φακελος είναι ο “vehicle” και αποτελειτε από τρεις(3) υποφακελους οπου ο τελευταιος περιεχει και αυτος δυο (2)αρχεια με καταληξεις “.tobj” “.dds” Η διαδρομη του τριτου κυριος φακελου πρεπει να εινα αυτή:
vehicle/truck/upgrade/paintjob /**μοναδικο ονομα βαφης**.tobj **μοναδικο ονομα βαφης**.dds

Επεξηγηση αρχειων
To αρχειο .sii του πρωτου κυριος φακελου είναι αυτό που περιεχει τις πληροφοριες οσο αναφορα στο για ποια μαρκα φορτηγου είναι το skin,ποσο θα κοστιζει η αγορας του στο γκαραζ,σε ποιες καμπινες του φορτηγου θα ταιριαζει,και φυσικα στο να ενεργοποιησουμε την δυνατοτητα να αλλαζουμε το χρωμα του skin με την βοηθεια του «φασματογραφου» χρωματων στο γκαραζ.

Τα αρχεια στον δευτερο κυριος φακελο αν και εχουν ιδιες καταληξεις με τα αρχεια στον τριτο κυριος φακελο,είναι τελειως διαφορετικα,για αυτο προσεξτε να μην τα μπερδευετε. Λοιπον στον δευτερο κυριος φακελο το αρχειο “dds” είναι το εικονιδιο που εμφανιζεται στην λιστα αγορας αντικειμενων στο γκαραζ. Συνηθως οι moders/authors φτιαχνουν ένα δικο τους λογοτυπο. Το συγκεκριμενο αρχειο “dds”πρεπει να εχει ΠΑΝΤΑ διαστασεις 256χ64 pixels.Εαν δεν τηρηθουν η συγκεκριμενες διαστασεις τοτε ολο το mod δεν θα λειτουργει και το παιχνιδι μπορει και να κρασαρει. Το αρχειο “tobj” είναι το αρχειο συνδεσεις/εντολοδοχος με το “dds” χωρις αυτό το παιχνιδι δεν γνωριζει την υπαρξη του αρχειου “dds” το ιδιο ακριβως ισχυει και για τον αρχειο .mat το οποιο είναι αρχειο συνδεσεις/εντολοδοχος για το”tobj” Στην ουσια το αρχειο mat δινει εντολη στο παιχνιδι να διαβασει το αρχειο tobj,το οποιο με την σειρα του δινει εντολη στο παιχνιδι να διαβασει το αρχειο dds,το οποιο είναι μια εικονα συγκεκριμενων διαστασεων.

Στον τριτο κυριος φακελο εχουμε το skin το οποιο είναι …μα το αρχειο “dds” φυσικα το οποιο το επεξεργαζομαστε με συγκεκριμενα software και την βοηθεια των διαφορων “templates”που μπορειτε να βρειτε στο site της ελληνικης ομαδας ETS2gr

Χονδρικα αυτή είναι η περιγραφη ενός “truckskin mod”
Eλπιζω να βοηθησε η περιγραφη μου.

#1 Tip Παντα στην ονοματοδοσια ολων των αρχειων χρησιμοποιηουμε πεζα γραμματα και όχι κεφαλαια.
#2 Tip Παντα η ονοματοδοσια των skins δεν ξεπερνα του 8-9 χαρακτηρες

Καλη διασκεδαση

zeros

ΥΣ Αν εχω κανει καπου λαθος παρακαλω να με διορθωσετε.
Καλη διασκεδαση με ασφαλη χιλιομετρα

Zeros
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
Nisman
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 105
Εγγραφή: Τρί Μαρ 11, 2014 6:29 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από Nisman »

Πολύ χρήσιμο το post σου φίλε Παναγιώτη! Γι'αυτό και πλέον είναι καρφιτσωμένο ώστε να το βρίσκουν πιο εύκολα τα μέλη μας!
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
zeros
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2014 2:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από zeros »

Δεν κανει τιποτα..ευχαριστησης μου Τολη :D
Καλη διασκεδαση με ασφαλη χιλιομετρα

Zeros
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
zeros
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2014 2:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από zeros »

Η παρουσα δημοσιευση ειναι η συνεχεια της προηγουμενης σχετικα με την ανατομια ενος "truckskin",
και θα αναφερθω στα βασικα προγραμματα που μπορουν να χρησιμοποιηθουν για να επεξεργαστουμε
καποια αρχεια των mods.

Ας ξεκινησουμε βημα-βημα την διαδικασια ως προς το ποια προγραμματα θα πρεπει να εχει
εγκαταστηση ενας νεος moder στο pc του.Τα προγραμματα που θα προτεινω ειναι ολα freeware
δηλ χωρις κοστος αγορας/τζαμπα αλλα υπαρχουν και προγραμματα επι πληρωμης με περισσοτερες
δυνατοτητες,η οποια χρηση τους βρισκετε στην ευκαίρια του εκαστοτε νεου moder.

Οπως αναφερθηκα στην προηγουμενη δημοσιευση οταν κατεβαζουμε καποιο mod συνηθως η καταληξη
τους ειναι ειτε 7z ή zip ή rar.Οι καταληξεις αυτες των αρχειων υποδεικνειουν οτι εχουμε
να μεταχειριστουμε συμπιεσμενα αρχεια.Δυο προγραμματα που προσωπικα προτεινω ειναι το
7zip αλλα και το winrar

Link for 7zip: http://www.7-zip.org/download.html
Link for winrar: http://www.rarlab.com/download.htm

Εγω προσωπικα χρησιμοποιω το winrar γιατι εχει και ελληνικη version.
Προτου μπειτε στην διαδικασια να κατεβασετε καποιο απο τα δυο σιγουρευτειτε σε ποια εκδοση
"τρεχουν' τα windows σας,(x32bit x64bit)για να κατεβασετε και την καταληλη εκδοση.Για να
βρειτε ποια εκδοση εχετε,πηγαινετε στην επιφανεια εργασιας στο εικονιδιο "ο υπολογιστης μου"
καντε πανω του δεξι κλικ,επιλεξτε "ιδιοτητες" και στο παραθυρακι που θα εμφανιστη θα βρειτε
την σχετικη αναφορα που αναζητατε.

Να συμπληρωσω εδω οτι και τα αρχεια με καταληξη ".scs" επεξεργαζονται με τα παραπανω
προγραμματα.

Αρχεια με καταληξεις ".sii"και".mat" επεξεργαζονται με τον "text editor" ή αλλιως στα ελληνικα
"κειμενογραφο" των windows,πραγμα που σημαινει οτι δεν υπαρχει ουσιαστικος λογoς να κατεβασετε
καποιο αλλο προγραμμα.

Αρχεια με καταληξη ".tobj"επεξεργαζονται με διαφορα προγραμμα που διαχειριζονται τετοια αρχεια.
Υπαρχουν πολλα τετοια freeware και για τον λογο αυτο δεν θα παραθεσω σχετικα λινκς
Οποιος ενδιαφερετε ας γραψει σε μια μηχανη αναζητησης του ιντερνετ την λεξη "tobj editor"και
θα βρει αρκετα για να διαλεξη.

Παμε τωρα στα ποιο σημαντικα απο ολα τα αρχεια,αυτα ειναι τα λεγομενα ".dds"(direct.draw.surface)
Τα ".dds" ειναι τα αρχεια πανω στα οποια ο moder αποτυπωνει την εμπνευση του,τον καλιτεχνικο του
οιστρο,το μερακι του βρε αδερφε.Ολα αυτα τα καταπληκτικα βαψιματα που βλεπουμε σε διαφορα
τρακτορια/καροτσες/γκαραζ κτλ ειναι αποτυπωμενα στα αρχεια".dds".
Τα αρχεια αυτα επεξεργαζονται με προγραματα επεξεργασιας εικονων/φωτογραφιων.Το θεμα ειναι τα
προγραμματα αυτα να υποστηριζουν/μετατρεπουν ενα αρχειο εικονας/φωτογραφιας με καταληξη πχ "png"
σε καταληξη ".dds".
Για παραδειγμα..μπορουμε να επεξεργαστουμε με την "ζωγραφικη" των windows καποιο template,με το
μονο προβλημα οτι δεν μπορουμε να το "σωσουμε" σε μορφη ".dds".Για να λυθει αυτο το προβλημα υπαρχει
το προγραμμα "DXTBmp".Υπαρχουν παρα πολλα τετοια freeware στο ιντερνετ με την σχετικη ονοασια
απλως γκουγκλαρετε την λεξη "DXTBmp" και επιλεξτε καποιο απο τα πολλα.
Μια δευτερη πολυ καλη λυση ειναι το προγραμμα "Paint.NET".Το συγκεκριμενο προγραμμα ειναι ποιο
απαιτητικο στην χρηση του απο οτι η ζωγραφικη των windows...ουσιαστικα ειναι πολυ παραπλησιο του
photoshop,και στις τελευταιες του εκδοσεις εχουν ενσωματωση την επεξεργασια των αρχειων ".dds".
Δηλαδη επεξεργαζεστε και σωνετε την εργασια σας με το ιδιο προγραμμα.Οπως προανεφερα ειναι freeware.

Link for Paint.NET: http://www.getpaint.net/download.html

Edit:H εφαρμογη paint.net για να διαχειριστει αρχεια με στρωσεις(layers) kai φτιαγμενα στο photoshop(psd)
πρεπει να εχει αυτο το patchακι https://psdplugin.codeplex.com/


Ελπιζω να ελυσα καποιες αποριες


Καλη διασκεδαση


zeros
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος zeros την Κυρ Φεβ 01, 2015 11:47 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Καλη διασκεδαση με ασφαλη χιλιομετρα

Zeros
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
zeros
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2014 2:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από zeros »

Η σχετικη δημοσιευση εχει να κανει με μια σημαντικη λεπτομερεια..τις original ονομασιες των φορτηγων απο την SCS.
Οταν θελουμε να παραμετροποποιησουμε καποιο μοντ,και θελουμε να εχει εφαρμογη στα μοντελα της SCS θα πρεπει οι
φακελοι και τα αρχεια που θα διαχειριστουμε να εχουν τα ΣΩΣΤΑ ονοματα και σημεια στιξης.

DAF daf.xf
IVECO iveco.stralis
MAN man.tgx
MERCEDES mercedes.actros
RENAULT MAGNUM renault.magnum
RENAULT PREIMUM renault.premium
VOLVO CLASSIC 2009 volvo.fh16
VOLVO 2012 volvo.fh
SCANIA scania.r
SCANIA STREAMLINE scania.streamline


Παντα γραφουμε με πεζους χαρακτηρες(μικρα γραμματα)και οχι με κεφαλαια.
Γι αυτο θα πρεπει να ειμαστε πολυ προσεκτικοι οταν θελουμε να πειραξουμε καποιον φακελο ή αρχειο...παντα ελενχουμε
την ορθογραφια και τα σημεια στιξης,γιατι αμα στην περιπτωση που ξεχασουμε καποια τελεια,το μοντ δεν θα δουλευει.
Η ιδια φιλοσοφια ισχυει και οταν διαχειριζομαστε καποιο μοντ που εχει κατασκευαστη απο καποιον ανεξαρτητο modder.
Πχ ο 50keda εχει φτιαξει το scania 2008 και η ονομασια του για το παιχνιδι ειναι scania.50k_r_high οποιαδηποτε
αλλη ονομασια του δωσουμε σχετικη με scania δεν θα εχει καμια απολυτως εφαρμογη πανω στο συγκεκριμενο μοντ.



Ελπιζω να εγινα κατανοητος


Καλη διασκεδαση.
Καλη διασκεδαση με ασφαλη χιλιομετρα

Zeros
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
AchillesSibir
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 169
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 25, 2014 3:20 pm

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από AchillesSibir »

Χρησιμες οι πληροφοριες για truck skin...
Βλεποντας το mod που εφτιαξες με τα τρειλερς,αρχισα κ γω να σκαλιζω ζωγραφικες προγραμματα και scs φακελους...
Επι της ευκαιριας,zeros εκανες κ γαμ@ τις δουλειες αδερφε με τα skin,awesome που λενε κ οι εγγλεζοι :D Κ αφου το κατεχεις το αθλημα,καλο θα ειναι να το μοιραστεις με οποιον θελει να μαθει.
Αρχισα ψαχνοντας στο youtube,κατεληξα στο ΕΤS2 studio+paint.net.Ευχρηστα κ τα δυο,το studio σου λυνει τα χερια στο τελος,τα μαζευει ολα μαζι (φωτο,ολες τις ρυθμισεις,τοναζ τρειλερ,εταιρειες,φορτια κ.τ.λ.π)μετατροπη σε scs κ ετοιμος.Δεν μου αρεσε ομως το αποτελεσμα...
Εικόνα
Εικόνα
Εχει στανταρτ μονο τρειλερ απο krone(profi,cool liner),στο get paint φτιαχνοντας την μια πλευρα αντιστρεφοτανε η εικονα στην αλλη,πισω πλευρα δεν ελεγε πολλα(χωρις πινακιδες,χωρις τις ομορφες λεπτομερειες κ.τ.λ.π).Στο παιχνιδι,εβρισκες τα συγκεκριμενα τρειλερ μονο στις εταιρειες που ειναι στην βασικη εκδοση του παιχνιδιου.
Την δευτερη φορα πειραματιστηκα με τρειλερς απο το δικο σου mod.Πολυ ωραιο αποτελεσμα(μεχρι τα μπουλονια στις ζαντες βαφεις αμα θες...),κατεβασμα με winrar,ζωγραφικη,μετατροπη σε scs.Πριν την μετατροπη σε scs μαλλον γινοτανε το λαθος με τους φακελους(vehicle,trailer_eu κ τα συναφη),γιατι μετα στο παιχνιδι δεν φαινοτανε πουθενα οσο κ εαν προχωραγα το παιχνιδι μπροστα για να αλλαξουν οι δουλειες.
Την 3 φορα παλι με δικο σου τρειλερ,αλλαξα μονο την εικονα,μετατροπη σε scs ολο το mod με τους αρχικους φακελους,ολα μελι γαλα.κατευθειαν στις δουλειες,ωραιο αποτελεσμα,φαινοτανε σε πολλες εταιρειες κ.τ.λ.π
Οπως καταλαβες αδερφε,εαν εχεις χρονο κ ορεξη θα ητανε μεγαλη βοηθεια,οχι μονο για μενα πιστευω,να φτιαξεις εναν αναλυτικοτατο οδηγο για trailer skin.
Επισης συγχαρητηρια για τα ομορφα skin trailers κ απο τα αλλα αλανακια ;)
Nick Moschos,by_george, leftergr ,AntoNhs TsagkaliDhs,MakisPapR730,Aligatoras,giorgos bournazovlaxos,Mafiozos’68,Greg Leontoudis,οι οποιοι πιστευω οτι μπορουν να πουν την γνωμη τους,να βοηθησουνε,αφου κ αυτοι το κατεχουν το αθλημα...
Εικόνα-Εικόνα-Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Άβαταρ μέλους
zeros
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2014 2:50 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονικη

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από zeros »

Γεια σου Αχχιλεα

Σε ευχαριστω πολυ,εσενα και τα αλλα αλανια για τα καλα σας λογια,χαιρομαι που σας αρεσε το μοντ,εκανα οτι καλυτερο.

Στο θεμα μας τωρα,μιας και σε βλεπω ορεξατο :D

Εκανες μια πολυ καλη αρχη,κρινοντας το αποτελεσμα των φωτογραφιων,και δεν καταλαβαινω τι δεν σου αρεσε στην καροτσα που εφτιαξες,εκτος του οτι δεν εχει πολλα πραματα να αλλαξεις.

Τωρα πανω στο θεμα της "γνωσης"....αν εχει καποιος αποριες και μπορω και ξερω πως να της λυσει..πολυ ευχαριστως να τον βοηθησω,εξαλλου γι αυτο αναρτησα και δυο ποστ με σχετικη αναλυση περι "Truck skins" και "sound mods",ουτως ωστε ενας νεος επιδοξος moder να μπορει να
κατανοησει τι ειναι αυτο που παει να επεξεργαστη.Απο κει και περα μονο σε συγκεκριμενα θεματα ισως να μπορω να βοηθησω,και λεω ισως γιατι και εγω δεν τα γνωριζω ολα. :oops:

Γι αυτο οτι συγκεκριμενη απορια εχεις.ανοιγεις ενα θεμα καινουργιο στην καταληλη ενοτητα.....(οπως θα κανω και εγω τωρα για ενα προβλημα που συναντησα)...και περιμενεις απο τους ειδημονες να σε απαντησουν.

Αυτα απο μενα

Καλη συνεχεια Αχχιλεα.
Καλη διασκεδαση με ασφαλη χιλιομετρα

Zeros
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
leftergr
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 306
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 19, 2014 7:16 pm
Τοποθεσία: Heraklion

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από leftergr »

Εγώ για ότι τρέιλερ έχω κάνει μέχρι τώρα , έχω χρησιμοποιήσει το ETS2 Studio . Σαφώς και κάνει περιορισμένα πράγματα ( πειράζει μόνο τα 4 στάνταρ τρέιλερ του παιχνιδιού ) , αλλά για κάποιον που δεν γνωρίζει και τώρα θέλει να ξεκινήσει να ασχολείται με το άθλημα , είναι ότι πιο έυκολο . Απλά βήματα : εύρεση φωτογραφιών > πέρασμα στο template στο MS Paint > save as png > πέρασμα στο Studio > ρύθμιση παραμέτρων > και τέλος , έτοιμο το scs αρχείο .

Τα έχει όλα μαζεμένα , και σε χρόνο dt μπορείς να φτιάξεις αυτό που σου αρέσει . Το βασικό μυστικό είναι η χρησιμοποίηση όσο τον δυνατόν μεγάλων αναλύσεων στις εικόνες που θα χρησιμοποιηθούν . Πλεον αυτή είναι η πιο χρονοβόρα διαδικασία για εμένα , το να βρώ φωτογραφίες με μεγάλες αναλύσεις , από 2048 και πάνω .

Άλλο σημαντικό που έχω βρεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα , είναι ότι φτιάχνει standalone trailers . Συν ακόμα ότι μπορεί να κάνει merge όσα mod έχεις φτιάξει , σε ένα .

Η δουλειά που έχουν κάνει πάντως αυτοί που το έφτιαξαν , είναι για πολλά συγχαρητήρια . Το κακό όμως είναι , ότι με την καινούργια έκδοση του παιχνιδιου ( 1.14) , τα τρέιλερ που θα φτιάχνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα , δεν θα μπορούν να μπούν στο παιχνίδι . Θα πρέπει να αλλάξουν τον κώδικα εντελώς του Studio . Ελπίζω να καταφέρουν να το κάνουν σύντομα , γιατί ιδέες για καινούργια πράγματα , υπάρχουν αρκετές :D

Φιλικά Λευτέρης
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
AchillesSibir
VIP
VIP
Δημοσιεύσεις: 169
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 25, 2014 3:20 pm

Re: Ανατομια truckskin

Δημοσίευση από AchillesSibir »

συμφωνω απολυτα Λευτερη.
Θα ανοιξω ενα καινουριο θεμα ομως για trailer skin,για να ειμαστε σωστοι κ με το φορουμ... ;)
Εικόνα-Εικόνα-Εικόνα

Εικόνα Εικόνα

Απάντηση